KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Modernizace významného traťového úseku byla zahájena

Modernizace významného traťového úseku byla zahájena

Publikováno: 2.10.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:19
Rubrika: 2005

Slavnostním otočením obřího klíče a povolením první matky byla koncem září zahájena stavba významného traťového úseku mezi Červenkou a Zábřehem na Moravě. Díky náročné modernizaci, která pětadvacetikilometrový železniční úsek čeká, se zvýší komfort a bezpečnost cestování. Tuto významnou stavbu za téměř 4,6 miliardy korun dokončí sdružení tří dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS do října roku 2008. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Finanční prostředky poskytla Evropská unie prostřednictvím fondu Soudržnosti a Státní fond dopravní infrastruktury.

„Úsek mezi Červenkou a Zábřehem na Moravě je poslední zahájená stavba na spojovací větvi koridoru mezi Přerovem a Českou Třebovou. Jedná se opravdu o mimořádnou stavbu, o čemž svědčí i mimořádná podpora EU. Příspěvek z kohezního fondu činí více než sto milionů euro a tvoří rekordních pětasedmdesát procent stavebních nákladů. Zatím je tento příspěvek EU nejvyšší, který kdy byl poskytnut na železniční projekt v České republice z EU,“ sdělil generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Traťový úsek Červenka – Zábřeh na Moravě je významný z vnitrostátního i mezinárodního hlediska. Je součástí železniční magistrály C-E 40 vedoucí z Francie přes Českou republiku až na Ukrajinu. V České republice je tento úsek odbočnou větví II. železničního koridoru, dále je propojen v České Třebové s I. železničním koridorem a zároveň je součástí III. koridoru. Tvoří tedy významnou spojnici mezi hlavními železničními tepnami v České republice. Dojde tak k propojení a celkovému urychlení železniční dopravy v zemi. Modernizace traťového úseku dlouhého téměř 24,5 kilometru totiž umožní průjezd souprav rychlostí 130 až 160 kilometrů za hodinu. „Stavební práce byly pečlivě navrženy s ohledem na chráněnou krajinnou oblast Litovelské Pomoraví, kterou prochází jedna třetina modernizovaného úseku. Bude užita speciální technologie, která bude k tomuto území maximálně šetrná,“ sdělil generální ředitel společnosti Skanska ŽS Jindřich Topol.


Slavnostní projev před zahájením stavby


Generální ředitel SŽDC Jan Komárek otáčí obřím klíčem

 



Projekt zahrnuje zřízení nového železničního spodku včetně jeho odvodnění, který bude proveden klasickou metodou snesení kolejového roštu. Výjimkou bude úsek mezi stanicemi Moravičany a Červenka, který se nachází v chráněné krajinné oblasti, kde bude železniční spodek zřízen speciální technologií bez snesení kolejového roštu, aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování okolní přírody. V rámci modernizace se budou ve stanicích Červenka a Mohelnice pokládat nové kabelovody, které soustředí kabelové vedení do jedné stopy. Tím bude vyřešen nedostatek prostoru pro klasické vedení kabelů a ulehčena bude také jejich následná údržba.

Projekt zahrnuje také rekonstrukci čtyř železničních stanic, a to Červenka, Moravičany, Mohelnice a Lukavice na Moravě, kde budou pro bezpečný přístup cestujících ze stanice zřízena mimoúrovňová nástupiště a nové podchody. Z důvodu umístění nového technologického zařízení budou ve všech stanicích rekonstruovány a přestavěny výpravní budovy. V rámci modernizace traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě proběhne také rekonstrukce 24 inženýrských objektů, z toho 19 mostů a 5 propustků, kvůli zvýšení únosnosti. Vybudován bude jeden zcela nový most v Moravičanech a pět nadjezdů, které budou železniční trať křížit. Součástí budou také protihlukové stěny v celkové délce čtyři kilometry a individuální protihlukové opatření u 38 objektů, které zmírní hluk ze železniční dopravy.

Modernizaci traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě provede do října roku 2008 sdružení firem pod vedením společnosti Skanska ŽS, která se na projektu podílí šedesáti procenty, a společnosti Subterra a Leonhard Weiss & Co., vždy s podílem dvaceti procent. Projekt zpracovala společnost IKP Consulting Engineers ve spolupráci se společností Sudop Brno.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (28x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (27x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (23x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice