Hempel se zúčastnil zimních olympijských her 2014 v Soči
Rubrika: PR
Společnost Hempel se významně podílela na přípravách letošních zimních olympijských her v Soči. V rámci výstavby dopravní infrastruktury a dalších budov, bylo aplikováno více jak milion litrů nátěrových hmot Hempel. Jednalo se například o zajištění antikorozní ochrany ocelových konstrukcí osobních a nákladových nádraží nebo nového křídla nemocnice. Ke všem projektům byly přizvány i ekologické organizace Greenpeace a WWF, aby veškeré práce probíhaly s ohledem na životní prostředí.
V souvislosti s přípravami na hry byla vybudována moderní dopravní infrastruktura, včetně 12 horských tunelů, 71 mostů nebo například 48 km dlouhé kombinované silniční a železniční spojení Adler-Alpika. Tento obrovský dopravní projekt byl, kromě blízkosti národního parku, ovlivněn i řadou dalších faktorů, především pak svou polohou u Černého moře. Na jedné straně zde totiž působí zvýšená slanost a mořské podmínky, na druhé pak noční teploty o vysoké vlhkosti a tudíž vyšší kondenzace par na povrchu oceli. Projekt byl proto klasifikován jako korozní prostředí C4 podle normy ISO 12944 a společnost Hempel v jeho rámci navrhla různé nátěrové systémy tak, aby zajistila nejvhodnější ochranu pro každou část této páteřní trasy.
Vnější povrchy ocelových konstrukcí mostů jsou ošetřeny základním nátěrem HEMPADUR ZINC 17360, dále pak nátěrem HEMPADUR MASTIC 45880 a finální vrstvu tvoří vrchní nátěr HEMPATHANE TOPCOAT 55210 (odstín RAL 7038). Základní nátěr s vysokým obsahem zinku poskytuje maximální ochranu proti korozi v agresivním prostředí, zatímco HEMPATHANE TOPCOAT 55210, který poskytuje vynikající lesk a stálost barvy, zajišťuje, že tyto nové stavební dominanty budou zářit všemi barvami ještě mnoho let po ukončení olympijských her. Betonové části mostů jsou opatřeny nátěry HEMPEL CONTEX 26600 a HEMPEL CONTEX 46600. Jedná se o velice oblíbené nátěrové systémy, především pak u firem, které ocení snadnou aplikaci a dlouhodobou ochranu.
Konstrukce nových železničních stanic jsou natřeny základním nátěrem HEMPADUR FAST DRY 15560, dále vrstvou HEMPADUR MASTIC 45880 a vrchním nátěrem HEMPATHANE 55610. Takto navržený systém poskytuje maximální ochranu všech povrchů. Jako neocenitelná se zde ukázala především vlastnost rychlého vytvrzování, která byla v rámci požadavků na dodržování harmonogramu jednou z priorit.
Dodávky pro uvedené projekty jsou jedny z nejvýznamnějších, které společnost Hempel od ruských železnic doposud získala. Výstavba tunelů pro Soči 2014 je dokonce nejvýznamnějším investičním projektem v železniční tunelové výstavbě na světě. A s nátěrovými systémy Hempel je dlouhodobě zajištěna jejich ochrana proti korozi.