KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Firmy mění zaměření výroby

Firmy mění zaměření výroby

Publikováno: 6.10.2005, Aktualizováno: 25.12.2008 01:03
Rubrika: 2005

Vedení některých velkých českých společností začíná směřovat výrobu do automobilového průmyslu. Tyto záměry a zároveň ústup od produkce stavební oceli ohlásil už na loňském Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) v Brně předseda dozorčí rady Třineckých železáren Tomáš Chrenek a na letošním veletrhu se k němu přidali další.

O plánech výroby plechů pro automobilky hovořil i Gregor Münstermann, šéf největší hutě v zemi Mittal Steel Ostrava. „Připravujeme v moravskoslezském regionu či v sousedním Polsku nový závod na automobilové plechy. „Definitivní rozhodnutí už brzy padne,“ řekl. Celý nadnárodní koncern Mittal plánuje ve střední Evropě své zaměření na automobilky posilovat, podle slov Münstermanna však zatím neplánuje omezení výroby stavební oceli. „Nechceme poškozovat stávající zákazníky,“ dodal.

Také šéf a spolumajitel Holdingu Vítkovice Jan Světlík potvrdil, že se firma Vítkovice Cylinders, největší evropský výrobce vysokotlakých lahví na zemní plyn a součást Světlíkovy skupiny chystá investovat tak, aby využila rostoucích cen ropy. „Postavíme nový provoz na výrobu speciálních lahví na stlačený zemní plyn pro pohony automobilů. Během pěti let do ve světě zcela ojedinělého projektu investujeme zhruba miliardu korun,“ řekl Světlík. Investice by měla mít tři etapy. Nejprve bude firma vyrábět lahve pro automobily, následně pro čerpací stanice a nakonec nádoby na vodík.

Ladislav Král, ředitel firmy Nová huť – Válcovna za studena podotkl, že ve střední Evropě se bude časem vyrábět skoro dva miliony osobních aut. „A to zatím nepočítáme s tím, že by se potvrdila investice do automobilky Hyundai. Válcovna dodává výrobcům autosoučástek například speciální pásy na táhla kapot a motorů.

I společnost Jäkl Karviná v letošním roce úspěšně vstoupila se speciálními trubkami na trh automobilového průmyslu. Největší český producent svařovaných trubek a profilů od počátku letošního roku dodává firmě Fuji Koyo Czech tzv. přesné trubky, které jsou určeny pro novou kolínskou automobilku TPCA.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavební část projektu IATCC dokončena (29x)
Stavební část projektu výstavby IATCC byla na počátku května kolaudací dokončena. Investorem tohoto ambiciózního projekt...
Allianz Arena pohledem fotografa (26x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
V Jihlavě vyrostla nová hala (24x)
Ve čtvrtek 5. května byla slavnostně přestřižena páska v prostoru nové výrobní haly společnosti Bosch Diesel v Jihlavě &...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice