KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Dokončena významná část druhého železničního koridoru

Dokončena významná část druhého železničního koridoru

Publikováno: 14.7.2005, Aktualizováno: 16.2.2010 00:54
Rubrika: 2005

Náročnou modernizací železniční trati Olomouc – Červenka, která je nyní uváděna do plného provozu, byla dokončena další významná část druhého železničního koridoru. Vlaky zde budou moci bezpečně projíždět až stošedesátikilometrovou rychlostí. Tento projekt má význam nejen pro osobní, ale i nákladní dopravu, protože urychlí vlakové spojení mezi Rakouskem a Polskem. Na stavbě se podílelo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS. Investory projektu byly Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Stavební práce na modernizaci železničního úseku Olomouc – Červenka probíhaly za plného provozu. Bylo tedy zapotřebí pracovat velmi rychle a se zvláštním ohledem na místní přírodu, jelikož zmíněná železniční trať prochází chráněnou krajinnou oblastí,“ poznamenal předseda představenstva a generální ředitel Skanska DS Josef Hájek.

V České republice probíhá celková modernizace železničních tranzitních koridorů, proto bylo zapotřebí modernizovat také 16,323 kilometru dlouhý úsek Olomouc – Červenka, který je součástí železniční trati Přerov – Česká Třebová. Záměrem projektu bylo, aby klasické soupravy i jednotky s naklápěcími skříněmi mohly projíždět tento úsek až 160 kilometrovou rychlostí, dosažení prostorové průchodnosti trati, dále dosažení požadované třídy zatížitelnosti D4 a samozřejmě modernizace trakčního vedení na celém úseku.

Provoz na trati Olomouc – Červenka nebyl v průběhu stavebních prací přerušen. Doprava byla pouze omezena tak, že vlaky mohly v místě projíždět po jedné koleji v obou směrech. Součástí stavby byla modernizace trakčního vedení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, zařízení dispečerské řídící techniky, silnoproudé elektroniky a rekonstrukce kabelových vedení a osvětlení. Stavba zahrnovala poloperonizaci stanice Štěpánov, mimoúrovňový příchod na nástupiště, rekonstrukce nástupišť, výstavbu podchodů a pozemních objektů, rekonstrukci mostů a propustků, výstavbu tří nových silničních nadjezdů včetně přeložek přilehlých komunikací. Vybudováno bylo také autobusové obratiště v Březcích a další objekty. Železniční stanice Střeň byla zrušena a nahrazena novou zastávkou s bezpečným bezbariérovým přístupem od obce. Nakonec byla provedena protihluková opatření.

Železniční trať v úseku Olomouc – Červenka prochází pásmem hygienické ochrany vodních zdrojů a lokalitou Chráněné krajinné oblasti Litovelské Pomoraví. Stavba byla proto průběžně biologicky hodnocena, podle toho byly následně velmi pečlivě voleny pracovní postupy, které byly přísně dodržovány. Z tohoto důvodu byla v rámci modernizace použita speciální technologie „bez snášení kolejového roštu“ pro zřízení železničního spodku. Díky tomu bylo možné dílo provést za použití menšího množství těžké techniky, která by zatěžovala životní prostředí. Projekt modernizace železniční trati Olomouc – Červenka byl oceněn titulem Stavba roku 2004 Olomouckého kraje v kategorii Dopravní a inženýrské stavby.

Více informací o výstavbě koridorů v současnosti se dočtete ve speciální příloze časopisu KONSTRUKCE číslo 3/2005 - Železniční koridory, která vyšla v červnu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Allianz Arena pohledem fotografa (27x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel (26x)
Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem ...
Další velký ocelářský gigant je na světě (22x)
V Číně se zřejmě spojí dvě ocelářské firmy. Dvojka na největším ocelářském trhu nejlidnatější země stavě, Angang, se spo...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice