KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Dálnice D47 pod mikroskopem

Dálnice D47 pod mikroskopem

Publikováno: 11.10.2005, Aktualizováno: 18.2.2010 22:21
Rubrika: 2005

Okolo stovky stavebních odborníků jednalo ve dnech 10. a 11. října 2005 v Ostravě o řadě okolností, souvisejících s výstavbou dálnice D47. Po zahajovacích projevech rektora VŠB – TU Tomáše Čermáka a senátora Václava Roubíčka přednesl téměř hodinový projev ministr dopravy ČR Milan Šimonovský.

Ten zdůraznil, že nadále věří v dodržení termínu dokončení celé dálnice až na polské hranice v roce 2008, i když například šestikilometrový úsek z Bohumína k hranicím vyžaduje získání nového územního rozhodnutí. Problémy jsou nadále v lokalitě Hladké Životice, kde má mostní estakáda prakticky obec rozpůlit.

Na výstavbu dálnice na severu Moravy je podle ministra dostatek finančních prostředků. Poslouží k tomu dluhopisy ve výši 48,5 miliard korun s tím, že dále byla vytvořena rezerva ve výši 8,5 miliard korun na nepředvídatelné záležitosti. „Tyto prostředky však budou patrně využity zejména na výstavbu dálničních přivaděčů, s nimiž se v původních projektech nepočítalo," uvedl ministr. Dálniční přivaděče podle něj ale nebudou hotovy do roku 2008, ale nejméně o rok později.
 


Stavbu D47 si prohlédli i investoři na konferenci Investiční fórum v Ostravě


SOUČASNÝ STAV
V ČR je nyní k dispozici na 850 kilometrů dálnic, což je ve srovnání například s Německem žalostně málo – to má 12 tisíc kilometrů dálnic. Na D47 se nyní staví na 45 kilometrech a ještě letos má být zahájena výstavba dalších 15 kilometrů, především v úseku u Bělotína. Na konferenci o problematice D47 se dále hovořilo o řadě dalších souvislostí – například o různých typech násypů, sanacích odvalů, využití druhotných surovin jako stavebního materiálu nebo o údržbě dálniční zeleně pomocí robotů.

Zajímavé bylo také vystoupení Bohuslava Slánského z firmy Skanska DS, který hovořil o rostoucí úloze betonových dálničních svodidel. Ta jsou podle něj bezpečnější než ocelová a poskytují vyšší úroveň zadržení, což doložil aktuálními příklady z Velké Británie. Dvě vystoupení se týkala oblasti požární ochrany silničních tunelů a konkrétně i právě tunelu na D47 v Klimkovicích, který bude splňovat nejnáročnější světové požadavky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Metrostav navýšil podíl v Subterra na 100% (28x)
Na 100% navýšila stavební společnost Metrostav svůj podíl ve firmě Subterra....
V Jihlavě vyrostla nová hala (28x)
Ve čtvrtek 5. května byla slavnostně přestřižena páska v prostoru nové výrobní haly společnosti Bosch Diesel v Jihlavě &...
Další japonská společnost v Brně (28x)
Černovická terasa v Brně bude základnou pro další japonskou společnost. Bude jí Ohmori Technos Corporation a její výrobn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice