doc. Ing. Ryjáček Pavel Ph.D.
Články tohoto autora:
Stav ocelových mostů po sto letech užívání

Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století bylo budování dopravní infrastruktury. V té době bylo nejen v českých zemích ale také ve světě realizováno velké množství nýtovaných mostních konstrukcí. Na rozdíl od jiných evropských států přežila velká část z těchto mostních konstrukcí obě světové války a slouží tak svému účelu dodnes. Tyto mosty se bohužel blíží (nebo již přek...
Celý článek zdeNový sklopný most v Českém Vrbném

V rámci výstavby ochranného přístavu České Vrbné v blízkosti Českých Budějovic byl pro přemostění vjezdového objektu vybudován nový silniční most. Aby byla zajištěna dostatečná podjezdná výška pro lodě 5,25 m a zároveň byly zajištěny přijatelné sklonové poměry na komunikaci, která je zároveň cyklotrasou, bylo pro toto přemostění třeba navrhnout pohyblivý most. Jako optimální varianta byl zvolen jednostranně sklopný most s protizávažím....
Celý článek zdePůdorysně zakřivené spřažené ocelobetonové mosty
Spřažené ocelobetonové mosty jsou v současné době progresivním způsobem navrhování mostních konstrukcí. Mezi jejich hlavní výhody patří jednoduchá montáž a provedení, snadná výroba ocelové konstrukce a výhodné využití přirozených vlastností betonu a oceli (beton - tlak, ocel - tah). Kombinací těchto faktorů vzniká cenově výhodná a konkurenceschopná konstrukce. V současnosti je možno pozorovat stálý nárůst v používání půdorysně zakřivených mostů. ...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>