Ing. Kolaja Drahoslav
Články tohoto autora:
Vliv koncových přípojů ocelových prutů na jejich kritické zatížení
V posledních letech přišel tým vývojářů IDEA StatiCa společně s českými universitami, ČVUT FSv v Praze, FAST VUT v Brně, s novou metodou CBFEM pro řešení styčníků ocelových konstrukcí. Metoda se rychle vžila a její přijetí technickou veřejností vyvolalo otázku, zda se podobný model nehodí i na další příklady v projekční praxi. V článku je popsán návrh využití metody pro analýzu vzpěru a klopení ocelových prvků....
Celý článek zdeVliv ohybové tuhosti styčníku na návrh prvku ocelové konstrukce
Článek vysvětluje ohybovou tuhost styčníku v ocelové prutové konstrukci. Využití tuhosti styčníku v prutovém modelu je známé již z 30. let minulého století, ale stále přináší řadu otázek a nepřesností. V článku je ukázána možnost řešení celého prutového prvku včetně koncových styčníků. Studie popisuje vliv konstrukčního řešení styčníku na distribuci vnitřních sil v prutovém prvku a na jeho únosnost....
Celý článek zdePokročilé modely šroubů v přípojích ocelových konstrukcí
Problematika přípojů je klíčovou částí návrhu ocelových konstrukcí. V posledních letech se stále více rozšiřuje modelování styčníků metodou CBFEM. V ní hrají roli správné modely šroubů. V příspěvku je popsán vliv interakce tahu a smyku pro správný návrh skupiny šroubů. Druhým hlavním tématem je pokročilý model předpjatých šroubů....
Celý článek zdeVnitřní síly působící na styčník a globální analýza ocelových konstrukcí
Globální analýza prutových ocelových stavebních konstrukcí se při projektování řeší prostorovým prutovým modelem. Připojení prutů ke styčníkům se předpokládá dokonale tuhé nebo se modeluje pomocí kloubů. Nová metoda CBFEM umožňuje modelovat styčník podrobně. Lze získat tuhost, únosnost a deformační kapacitu přípojů jednotlivých prutů, které jsou v něm spojeny. CBFEM model je třeba zatížit odpovídajícími vnitřními silami, které byly získány při gl...
Celý článek zdePříklady nevhodného návrhu styčníků ocelových konstrukcí
Většina poruch a havárií ocelových konstrukcí je způsobena chybným návrhem detailu. U složitějších styčníků projektanti doposud pouze odhadovali slabá místa, ale nedokázali jasně prokázat své domněnky. Nově vyvinutá metoda CBFEM umožňuje optimální a bezpečný návrh styčníků. Výsledky poskytují statikovi jasnou informaci, na kolik jednotlivé části styčníku a styčník jako celek vyhovují. Na následujících příkladech můžete vidět reálné případy z prax...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>